Game Star
Game Star



ستاره بازی - همه چیز در مورد بازی

اغراق نیست که بگوییم دنیای وارکرفت (World of Warcraft) نسبت به بازی‌ای که ۶ ماه پیش عرضه شد، تنها نام آن را یدک می‌کشد. اما اکنون با جدیدترین عرضه اکسپنشن و همچنین به‌روزرسانی رایگان این بازی، هیچ شکی نیست که دنیای فانتزی آزروت برای همیشه تغییر کرده است. تمامی نواحی با دقت بازطراحی شده‌اند و دیگر نیازی به سیل عمده (Cataclysm) یا حتی اکسپنشن‌های نخستین بازی ندارید تا از گشت‌و‌گذار در آنها لذت ببرید (هر چند برای پرواز بر فراز آنها به سیل عمده نیازمندید). سیل عمده محتوای زیادی را به بخش پروازی بازی اضافه می‌کند و هدف اصلی آن بازیکنانی است که سطح بالایی دارند.

 مهم‌ترین محتوای افزوده شده برای تازه‌واردان دنیای وارکرفت در نژادهای گابلین‌ها و ورگن‌‌ها (گرگینه‌ها) است. همانند دیگر نژادها، این دو نژاد نیز قابلیت‌های خاص خود را دارند که در کلاس‌ها یا امور مختلف، نسبت به دیگر نژادها برتری دارند، اما شاید مهم‌ترین دلیل برای بازی کردن این دو نژاد، دو ناحیه کاملا جدید و متفاوت از هم باشد که در این بازی اضافه شده‌ است. محل شروع ورگن‌ها منطقه‌ای است که یادآور دوران تاریک انگلیس ویکتوریاست،
در حالی که گابلین‌ها از نظر استانداردهای وارکرفتی در دنیایی کاملا نو زندگی می‌کنند. نقطه مشترک این دو منطقه این است که هر دو پویش‌های خوبی دارند و احساس خوبی در آدم ایجاد می‌کند؛ احساس مهم بودن. گو این که قرار است همانند قهرمان‌های وارکرفتی، کار خود را از هیچ‌ آغاز کند و به مشهورترین دلاور تبدیل شود.

صرف‌ نظر از این که از میان ۱۲ نژاد موجود کدام را انتخاب کنید، از این موقعیت بهتر برای بازیکنان تازه‌وارد وجود ندارد که وارد دنیای وارکرفت شوند. نه‌‌تنها مناطق شروع بازی از نو طراحی شده‌اند و لذت بازی‌کردن در آن بخش‌ها بیشتر است، بلکه بازی توضیح بیشتری در مورد قابلیت‌های هر نژاد ارائه می‌کند. مثلا وقتی قابلیت رعدیخی را به‌عنوان یک مغ فعال می‌کنید، راهنمای مرتبط با آن می‌گوید که این قابلیت نه‌ تنها دشمنان را کند می‌کند و به آنها صدمه می‌زند، بلکه طلسم خوبی برای شروع یک جنگ است.

اگر یک شکارچی باشید، به‌ شما گفته می‌شود که حمله تیغ افعی در طول زمان در مقابل دشمنانی که طول می‌کشد تا از پای در بیایند، مفیدتر است. اگر یک تازه وارد هستید، روی چنین توضیحاتی واقعا نمی‌شود ارزشی گذاشت و اگر بازیکن ماهری هستید که قبلا نمی‌توانستید با یک یا بیشتر از ۱۰ کلاس موجود بازی کنید، در این حالت بهترین گزینه پیش روی شماست که دیگر نژادها را امتحان کنید.

در سیل عمده، برای بازیکنانی که به سطح ۲۰ می‌رسند حرفه جدیدی به‌ نام باستان‌شناسی ایجاد شده است. این حرفه همانند کمک‌های اولیه، ماهیگیری و پخت‌وپز از حرفه‌های درجه دوم به ‌شمار می‌آید و می‌توان آن را فرا گرفت بدون آن که از خیر حرفه‌های مهم‌تری چون صناعت و استخراج گذشت. روی کاغذ به ‌نظر می‌رسد که این حرفه کاملا قانع‌کننده باشد، اما در عمل زمانی که صرف آن می‌شود، بیشتر از درآمد و بازخوردی است که از آن دریافت می‌شود.

۵ منطقه در بازی وجود دارد که فقط مخصوص کاراکترهای سطح بالاست و پویش‌های زیادی در هر کدام وجود دارد (بیشتر از ۱۰۰ پویش در هر کدام) که می‌توان سطح کاراکتر را از ۸۰ به سطح جدید ۸۵ رسانید. همانند داستان اصلی بازی، هر کدام از این ۵ ناحیه برای خود قصه‌ای دارند که شنیدنی است. هر چند بخش‌هایی از بازی ارگانیک نیست و به‌جای تمام کردن پویش‌های یک منطقه از یک ناحیه به ناحیه دیگر می‌پرد، اما شاید این مدل در نهایت بهتر باشد چرا که آدم دوست دارد ماجرای یک پویش را تا انتها دنبال کند، حتی اگر برای انجام آن از ۵ ناحیه عبور کند.

تمام این داستان‌ها برای رسیدن به روایت دث‌وینگ لازم است، اما برای درک داستان کلی بازی نیازی نیست همه پویش‌ها را تمام کنید. در حقیقت بسته به نوع بازی‌تان، پیش از آن که به سومین یا چهارمین ناحیه سیل عمده برسید، به سطح ۸۵ خواهید رسید. البته آدم دلش می‌خواهد همه این پویش‌ها را تا انتها انجام بدهد، نه‌فقط به خاطر لذت فوق العاده بازی، بلکه بازکردن فروشنده‌ها، پویش‌های تکرار شونده روزانه و پرتال‌هایی که می‌شود به پایتخت نژاد برگشت، همه در گرو تمام کردن همه پویش‌ها خواهد بود.

تمام نواحی موجود در سیل عمده (و بسیاری از نواحی سطح پایین‌تر دیگر) از سیستم فازبندی استفاده می‌کنند که برای اولین بار در خشم لیچ‌کینگ معرفی شد. با عبور در پویش خود در هر ناحیه، حرکات و رفتار شما در دنیای اطرافتان تأثیر می‌گذارد و این تنها برای کسانی مشخص است که پویشی را که کامل کرده‌اید، قبلا تمام کرده باشند. برای مثال، اگر در یک نبرد بزرگ علیه نیروهای عناصر در زیرزمین‌های پرهیاهوی دیپهلم نقش داشته باشید، بازیکن دیگری که هنوز این پویش را تمام نکرده، از بالای سرتان پرواز می‌کند و هیچ چیز را نمی‌بیند.

کاراکترهای کلیدی در نقاط مختلفی ظاهر می‌شوند و دشمنان پس از مرگ دیگر زنده نمی‌شوند و حتی ناحیه‌های تاثیر پذیرفته از بازی نیز حالت خود را حفظ خواهند کرد.

علاوه بر دیپهلم، از نقاط قابل اشاره سیل عمده می‌توان به ناحیه آشفته زیرآب واشجیر و ناحیه بیابان‌زده اولدوم اشاره کرد. محیط واشجیر بسیار زیباست و حکاکی‌های باستانی آن در ساختمان‌های زیردریایی بسیار زیبا به‌نظر می‌رسند، در حالی که محیط اولدوم ذهن را به سمت اهرام مصر و آن تالارهای زیرزمینی بزرگش می‌برد.

در حال حاضر می‌توان این طور گفت که دنیای وارکرفت: سیل عمده، هر چیزی که یک بازیکن نیاز داشته باشد را در خود دارد. تازه‌واردان از سناریوی از نو نوشته شده و تروتمیز این بازی، همچنین دو نژاد جدید در آن به اندازه کافی لذت خواهند برد، ضمن آن که بازیکنان قدیمی‌تر و سطح بالا نیز پویش‌های جدیدی کشف خواهند کرد.

پویش‌های بی‌شمار بازی طوری است که می‌توانید بدون اجبار در دنبال‌کردن کاراکترهای مختلف خود در پویش‌های تکراری، از مسیرهای مختلف به سطح ۸۵ برسید.

تولیدکننده و ناشر: Blizzardژانر:Fantasy Online Roleplaying 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: